Liseberg

Nu ska jag berätta om vår resa till Liseberg igår :D

Vi tog tåget tio över nio från Malmö c. Tågresan var ganska dryg den första timmen men sen gick tiden hyfsat snabbt. Själv hade jag frukost med med på tåget eftersom jag har svårt att äta precis när jag vaknat. Men dem andra hade ingenting med sig och började bli hungriga efter en timme. Så tågresans mest upprepade replik blev ''när kommer matvagnen?'' Men det kom aldrig någon matvagn och det första vi fick göra när vi hoppade av tåget var att äta. Sedan när vi hade ätit började jakten efter spårvagnen till Liseberg. Vi frågade fyra personer om var den gick och var man köpte biljetter. Alla de fyra personerna sa olika saker men det slutade i alla fall med att vi hittade rätt.

Sen när vi väl kom till Liseberg möttes vi av flera meter långa köer av människor som också skulle in på Liseberg. Men istället för att gå in vid huvudingången gick vi till ingången på baksidan. Även där var mycket folk men långt ifrån så mycket som på framsidan. Vid halv två hade vi köat klart och fått våra åkband. Den första karusellen vi åkte var Balder och sen bara flöt det på, karusell efter karusell!
Vi alla var som små barn och varje gång vi hade bestämt oss för vilken karusell vi skulle åka så sprang vi alla dit och ställde oss i kön haha! :D
Efter att vi bara hade åkte fyra karuseller hade klockan redan hunnit bli fyra och alla var sura,trötta och hungriga. Så vi satte oss på en restaurang och åt. Jag åt bakpotatis med skagenröra och sallad, jättegott!

Efter maten hade köerna minskat till karusellerna och vi hann med att åka ganska många innan köerna blev långa igen. Vi var inne och tittade på Pandavision en 3D bio. Det var verkligen häftigt och det kändes som om att djuren vi tittade på satt precis framför oss!
Precis innan vi skulle åka hem åkte vi flumrider, karusellen som man sitter i stockar och åker i vatten. Jag ville absolut inte bli blöt men det var ganska svårt att undvika. Caitlin blev blötast av alla eftersom hon satt längst fram men det var ingen av oss som gick ut från stocken utan att blivit blöt.
Vid kvart över tio kom Amandas pappa Anders med en minibuss och hämtade oss. Det var jätte skönt att bara lägga sig i sätet och sova efter att nästan gått och stått upp i 12 timmar!
Hela vägen hem längtade jag bara efter min säng och ett täcke. För jag frös så himla mycket eftersom mina byxor var helt blöta efter karusellen. Men till slut tog jag av mig mina byxor och hade min jacka och kofta över benen istället.

Mamma och Kalle åkte till Örebro, hem till Sebbe igår för att hjälpa honom att flytta. Så när vi kom tillbaka hem till Malmö lämnade dem av mig hemma hos Dean för att jag skulle slippa sova ensam :)


Jag hade en jätte rolig och mysig dag och det hade jag aldrig haft utan er

  



  




Kommentarer
Postat av: Linnéa

Flumridern är helt klart den roligaste karusellen på Liseberg! Åh, gud vad sugen man blev nu på att sticka dit. ;-)

2009-05-22 @ 21:02:38
URL: http://870821.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0