Fredag kväll

Har spenderat dagen med mamma på Burlöv Center. Med massa shopping både till mig och mamma och även en födelsedagspresent till Sebbe.

I morgon är det jobb som gäller! :( Har lite ångest eftersom det nu är tre veckor sedan jag jobbade sist och har därför inte gått upp före klockan tio på hur länge som helst. Så kommer antagligen därför vara hur trött som helst när klockan ringer i morgon lite över sex.
Men jag ska inte klaga eftersom att jag faktiskt bara jobbar varannan lördag och tycker det är hur roligt som helst varje gång lönekuvertet kommer i brevlådan. :D

Fredag

Det där med att bli bättre på att uppdatera skulle jag aldrig skrivit och några bilder på kläderna blev det inte heller, haha!

Sedan jag uppdaterade sist har jag hunnit vara hos pappa en hel dag och ha det mysigt, varit hemma hos Deans bror och tittat på deras lille nyfödde Brian, ätit på Jensens Bøffhus med familjen och sen har jag också spenderat en kväll hemma hos Micke och Kate, mamma och Kalles vänner, och myst med deras underbart söta valpar.
Och det bästa av allt! JAG HAR FÅTT EN NY MOBIL!!!! :D:D
Orkar inte berätta hela historien om mobilen men jag är över lycklig i alla fall! :D

Måndag

Ska försöka bli lite bättre på att uppdatera nu.
I dag vaknade jag hemma hos Dean. Han väckte mig redan halv tio. Sen slogs och blottades vi lite och somnade om igen och vaknade igen vid halv tolv.
Nu sedan vi kom hem från Rhodos har vi börjat brottas och tetas med varandra sjukt mycket! Det är faktiskt riktigt kul i mellan åt men Dean förstår inte riktigt hur hårt han egentligen slår haha!
Vid ett lämnade jag min älskling och begav mig upp till stan med Caitlin. Vi båda var helt galna men Caitlin var värst, hon bara handlade och handlade. Redan när jag träffade henne på bussen hade hon varit på Lindex i Limhamn och köpt massor med saker medans hon väntade på bussen. Men i alla fall så det blev en lång stund rotandes bland alla rea plagg på Gina och även på Bik Bok, sen avslutade vi med Mcdonalds.
Laddar upp bilder på kläderna jag köpte lite senare eller i morgon.

Nu har jag precis kommit hem. Något som jag ännu inte skrivit i bloggen är att jag har börjat ÖVNINGSKÖRA! :D
Har faktiskt gjort det var varannan dag nu och det går super bra och det är jätte roligt!
Körde första gången på vägen i dag, wihoo! :P
Körde hela vägen hemifrån till stället jag brukar övningsköra på. Eftersom man först måste lära sig massor med saker innan man kan köra i trafiken så har jag börjat att köra på Ollebo som ligger precis utanför Bunkeflo, det är typ en parkeringsplats för lastbilar om man förklarar det snabbt. Där är öppna ytor och inte så mycket man kan krocka med ;).

Rhodos 5 juli - 12 juli

Söndag:
Det började med att vi på söndags morgonen klockan 05.00 kom till flygplatsen. Sedan när det var dags för oss att gå ombord på flygplanet meddelade dem oss att det var för mycket trafik i luften och att det ungefär skulle ta 40 min till innan vi fick gå ombord. När klockan sen närmade sig sju så släppte dem in oss i flygplanet. Väl inne i flygplanet fick vi sedan reda på att dem inte ännu kunde starta och väntetiden beräknades vara ca 40 min till.
Men till slut efter bara 20 minuter kunde vi lyfta.

När vi kom till hotellet fick vi möjligheten att välja mellan tre olika rum. Alla rummen såg ungefär likadana ut så det var inget svårt val. Första intrycket av hotellrummet var inte jätte bra. Men eftersom vi inte hade planerat att tillbringa så mycket tid på vårt hotellrum så spelade det inte så stor roll för oss.
Efter att vi hade kommit till rätta gick vi ut en runda för att handla och se oss omkring.
På kvällen tog vi oss in mot Rhodos stad och åt på en jätte mysig typisk grekisk restaurang som hade väldigt god mat.

Måndag:
Vi gick upp tidigt och började med att gå ner på Supermarket för att handla frukost. Sen spenderade vi största delen av dagen på Kalithea stranden som låg precis vid vårt hotell. Sedan på eftermiddagen invigde vi poolen. Vi hade poolen helt för oss själva och kunde bara välja och vraka bland solstolarna! :D
På kvällen tog vi oss åter igen in mot Rhodos stad. Denna kvällen åt vi på en väldigt liten restaurang men ändå väldigt mysig. Vi åt gyros som var RIKTIGT BILLIGT 1,5 €. Så den kvällen kostade vår middag tillsammans runt 60 kr helt sjukt! Efter middagen gick vi in i gamla stan och tittade lite på kläder, skor, väskor osv.

Tisdag:
Denna dagen tog vi oss med buss till Faliraki stranden. Jätte fin strand med jätte fint vatten. När vi sedan skulle äta lunch gick vi till Deans familjs vänners restaurang. De blev jätte glada över att se Dean och han fick en hel del pussar och kramar. :D Vi fick jätte god mat och efter vi hade ätit gick vi runt lite och tittade i affärer i Faliraki.

Onsdag:
På onsdagen hade vi fått reda på att det skulle vara marknad. Så vi gick upp väldigt tidigt och tog bussen till Rhodos stad. Men marknaden var en stor besvikelse efter som vi hade väntat oss stånd med kläder, skor och väskor. Men istället var stånden fyllda med frukter, grönsaker och massa äcklig fisk. Så istället gick vi en runda och försökte hitta in till stan. På vägen åt vi världens godaste crepes med Nutella!
Efter att sedan varit nästan halva dagen i stan tog vi oss tillbaka till hotellet och badade i poolen.

Torsdag:
Morgonen var seg och jag var jätte trött. Vid tio väckte Dean mig och hade då bestämt att vi skulle till Water Park. Det var verkligen jätte roligt och det fanns helt sjuka vatten rutchebanor. De flesta var sånna man satt i badringar. Och dem hade jätte coola badringar där man kunde åka två samtidigt så det gjorde allting mycker roligare. Så jag och Dean sprang runt där som två små barn hela dagen och åkte alla dem olika rutchebanorna och hade roligt! :D
På kvällen var vi båda helt slut efter att ha varit hela dagen på Water Park stannade vi i Kalithea och åt. Sen efter maten gick vi till hotellets bar och spelade biljard och drack goda drinkar.

Fredag:
Redan i början av veckan bestämde vi oss för att vi skulle tillbringa fredagen i Lindos. Så vi påbörjade den långa bussturen ganska tidigt på morgonen. När vi kom fram till Lindos började vi gå genom den lilla byn och tittade i alla affärer för att sedan ta oss upp på berget och till borgen. Det var en lång bit att gå men det var det verkligen värt! När vi väl var uppe i borgen var vi RIKTIGT RIKTIGT högt uppe och det var jätte fint. Sen på vägen ner igen gick vi ett annat håll för att komma ner till stranden och doppa oss, för vi var så himla varma och svettiga efter att ha gått långt i värmen! Det var nog det skönaste doppet på hela veckan.

Eftersom vi inte hade så många dagar kvar sen visste vi ungefär hur mycket pengar vi skulle behöva de kommande dagarna. Så på kvällen var vi i Rhodos stad och shoppade loss!

Lördag:
På lördagen åkte vi till Faliraki stranden för att säga hej då till Deans familjs vänner och även njuta av vår sista dag vid stranden. På kvällen åkte vi för sista gången in till Rhodos stad och köpte det sista vi ville ha med oss hem och satt sen och pratade och hade det mysigt och åt.

Söndag:
På söndagen var vi tvungna att lämna vårt rum klockan 12.00. Så vi gick upp och åt frukost och packade sedan ner alla våra saker och städade upp efter oss. Resten av dagen låg vi vid poolen och åt sedan middag på en resturang i Kalithea. Efter maten spelade vi biljard på hotellet och la oss sedan vi poolen igen medans vi väntade på att bussen som skulle ta oss till flygplatsen skulle komma.
Klockan 21.00 kom bussen och sedan började vår hemfärd.
Eftersom jag var väldigt förkyld när vi åkte hem hade jag en jävlig flygresa hem. Speciellt när vi skulle landa! Trodde hela mitt huvud skulle sprängas! Så det belv inget roligt avslut på semestern :(

Det var lite kortfattat om varje dag. Men det är svårt att få med allting och egentligen finns det mycket mycket mer att skriva, skulle kunna skitta och skriva i flera timmar. Veckan på Rhodos var verkligen perfekt! :D
VILL BARA TILLBAKA!
Massor med fler bilder finns på Facebook

Jag Älskar Dig

Onsdag

Kom hem från Rhodos 04.00 natten till i måndags. Sedan dess har jag inte gjort så mycket mer än tagit det lungt och sovit länge. I går träffade jag Amanda och fika och sen på kvällen var jag med mamma och Kalle hemma hos Paola och hennes pojkvän och åt middag. Har massor med bilder och saker att skriva om Rhodos så det kommer väl bli ett långt inlägg om det sen.

Fredag kväll

Har spenderat hela dagen med Jovana. Först några timmar i västra hamnen och sedan hjälpte hon mig att packa lite. När hon sen skulle hem följde jag med henne. När vi kom hem till henne hade hennes mamma köpt vars en jätte söt klänning till oss! Riktigt fin och jag är över lycklig! :D
Efter att ha varit hemma hos Jovana en stund tog jag bussen hem till Dean. Pratade lite och lämnade lite saker.
Jag kan knappt fatta att vi snart åker! Vi bokade resan i början av Februari och då kändes det som om att det var en evighet tills vi skulle åka.

Nu ska jag äta lite kvällsmat sen ska jag fortsätt med packningen.

Fredag

Sitter just nu hemma hos Jovana. Hon håller på att ladda in massor med bra låtar på min Ipod från sin dator. Så jag har många låtar att lyssna på både på flyget och på stranden. Om en stund ska vi ta bussen till Västra hamnen och äta glass och sitta en stund i solen. Eftersom att jag brände mig så förbaskat mycket igår så vågar jag inte sola och bada idag så det blir bara glass! :D
Sen i kväll ska jag hem till Dean en stund sen måste jag verkligen PACKA! :D:D

Torsdag kväll

Uch, uch vad det stramar i mitt ansikte och gör ont på axlarna! Ska nog gå och bada och hälla lite olja i vattnet så att jag inte börjar fjälla! Det skulle ju vara katastrof om jag skulle börja fjälla innan jag ens kommit iväg till Rhodos. :P
Har inte kommit igång med att plocka fram kläder än. För en vecka sedan skulle jag kunna göra vad som helst för att få packa för att jag bara ville åka! Men nu är jag helt död och vill bara sova hahaha.

Här är mina fina resväskor. Fast jag vet inte vilken av dem jag ska ta den stora är väldigt stor och den lilla är nästan lite för liten. Men jag får se sen när jag vet vad och hur mycket jag ska ha med mig.

Torsdag

Underbart att vädret bara blir bättre och bättre för varje dag!
Igår var jag på stranden med My några timmar. Var väldigt kul eftersom vi inte träffats på länge och för att hon precis varit på Kreta och hade mycket roligt att berätta! Sen på kvällen åkte jag hem till min älskling och dega framför tvn.

I dag har jag varit på Bo01 hela dagen med Jovana och Amanda. Lite synd för jag gillar inte att bada där eftersom det är så djupt och mycket folk som trängs på bryggorna. Så det blev inte mer än två snabba dopp för mig.
Har lyckats få extremt mycket färg i dag och har till och med bränt mig i ansiktet och på överarmarna. :O
Nu har jag precis kommit hem efter att ha varit hemma hos Annelie och Nisse och klippt både Nisse och Adrian. Klippningarna blev bra och det är alltid lika kul när dem man klipper blir nöjda och glada.

Nu är det bara 2 dagar kvar sen åker jag och Dean. Så ska börja plocka fram lite kläder och se vad jag ska ha med mig. För på lördag har jag ingen tid överhuvudtaget för på dagen ska jag iväg till marknaden och sen ska jag åka och växla pengar. Sen på kvällen ska jag på Fredriksdals teatern i Helsingborg med familjen och Jovana och kommer inte vara hemma fråns efter klockan tio. Så helst ska jag ha packat klart redan i morgon :D

Bild på mig och Jovana när vi var hos pappa i helgen.