Fredag kväll

I morse vaknade jag och Dean redan klockan sju men somnade om och sov till tio. Sen tog vi det lugnt gjorde fruktsallad med glass och mös. .

Nu måste bara berätta om min bussresa i dag hem från Dean hahaha! I vanlig fall brukar det ta minder än 20 min att ta bussen från honom till Bunkeflo men i dag tog det en hel timme!
Just nu håller dem på att bygga om runt om hela sibbarp och har hållt på ett bra tag, ända sedan i vintras om jag inte minns fel. Så tydligen visste inte busschauffören om detta så allting blev helt fel. Hon körde in på fel gata och kom sedan inte ut därifrån. Så istället för att backa ut från gatan kör hon ner i en annan gata som ledde till sibbarps campings parkering. Där började hon försöka vända och ha sig och bara körde och körde så det blev ännu mer bilar och svårare att svänga. Sen stannar hon bussen för att några män som ville hjälpa henne. Och då låter hon den ena mannen sätta sig framför ratten och så förklarade hon för honom hur han bromsa och var backen låg osv. och det roliga var att mannen som satte sig bakom ratten hade inte ens busskörkort. Sen gick alla av bussen och det blev en hel folksamling med folk som undrade vad hon höll på med. Till slut fick hon köra ut på cykelbanan för att sedan komma till campingen där hon kunde köra ut.
Det kanske inte låter så konstigt nu när jag skriver men det var verkligen synd om henne och jag trodde aldrig hon skulle klara att få ut bussen där ifrån.

Men jag kom hem i alla fall. När jag kom hem åt jag middag med mamma och Kalle och hoppade sedan in i duschen. Ska upp och jobba klockan 7 i morgon så ska nog titta på film nu och somna så tidigt som möjlig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0