Sommarlov!

Skolavslutningen igår var jätte rolig. Först samlades vi alla frisör elever i salongen och fick våra betyg, åt jordgubbar och sjöng sommar låtar. Sen samlades hela skolan i matsalen och lärare på skolan sjöng och var jätte roliga!
Under tiden hände något väldigt roligt! Någonting som jag knappt hunnit berätta för någon innan så igår när jag berättade det så var många som stora frågetecken. :P

Så nu måste jag berätta allt från början för att ni ska förstå.

John Bauer håller på med ett internationellt projekt med en gymnasieskola i Singapore och i höstas var det elever därifrån som reste hit och besökte vår skola och bodde hemma hos några elever som går på skolan. Och nu efter sommarlovet är det vår skolas tur att åka och besöka dem.
Så nu i måndags fick vi reda på att det var två platser lediga till att få åka till Singapore och det ända vi behövde gör var att skriva ett brev om sig själv och varför just jag skulle få åka till Singapore.

Först var jag helt säker på att jag skulle skriva ett brev och skicka in. Men eftersom man hade så kort tid på sig ( två dagar) så tappade jag lusten. Men sen stöttade pappa mig och sa att jag skulle skriva och prova i alla fall.
Så jag skickade in ett brev om mig själv och i går under avslutningen kom min engelsk lärare Anna och tog ut mig i koridoren.

Anna - Patricia jag har läst ditt brev och du kommer få åka!
Jag - VA :O? :D:D:D:D:D
Anna - Ja grattis! Här är ett papper som dina föräldrar måste läsa och godkänna sen får du hålla dig uppdaterad genom att gå in på olika hemsidor och ta kontakt med eleverna i Singapore och förbereda dig för resan.
Jag - Ja okej, tack så jätte mycket!

SÅ JAG SKA ÅKA TILL SINGAPORE!!!!! :D:D:D
Jag har fortfarande inte fattade det för allt gick så snabbt!
Den 25 augusti, allså 4 dagar efter att skolan börjat igen ska jag åka!
Jag har själv inte fått så mycket information än så jag har inte så mycket att berätta!
Men jag vet i alla fall att jag kommer åka med 5 andra John Bauer elever och lärare från skolan.
Sedan när vi kommer dit ska vi bo hemma hos elever som går på skolan. Så under sommarlovet kommer jag behöva plugga engelska som bara den!
För när vi väl är där kommer jag inte kunna sticka in svenska ord när jag inte kommer på vad det heter på engelska som man kan göra på lektionerna i skolan.
Jag är så himla glad och hela dagen igår gick jag runt med ett stort leende på läpparna! :D
Och tack så mycket pappa för hjälpen och att du övertalade mig! :D



Det var en bra start på sommarlovet och nu är jag ledig i två månader. Tråkigt att så många ska resa bort och ännu tråkigare är vädret! Men snart ska jag själv också resa. Den 5 juli åker jag och Dean till Rhodos och då blir det förhoppningsvis mycket sol och bad och jag slipper regnet!
Tråkigt att vara i från klassen så länge eftersom jag inte i vanliga fall umgås med så många utanför skolan. Men man kan ju hoppas på att kanske träffa på varandra någon annanstans under sommaren!


En gammal bild på oss från början av ettan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0